Üzleti feltételek
Általános Szerződési Feltételek – vásárlók számára
Kedves Ügyfelünk! Jelenleg a www.bonapet.hu felület használatával, az online vásárlással kapcsolatos általános szerződési feltételeket olvashatod! Kérdés, kérés esetén írj nekünk: info@bonapet.hu.
- Bevezető rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ászf) a Bona Sales Kft. webáruháza, a www.bonapet.hu (a továbbiakban: Weboldal) használati feltételeit és a Weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő vásárlókkal (a továbbiakban: Vásárló) létrejövő szerződéseknek a Bona Sales Kft. által meghatározott feltételeit, így a szolgáltatás igénybevételével, teljesítésével és az attól történő elállással kapcsolatos legfontosabb információkat tartalmazza.
Az Ászf minden szerződésre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a Weboldalon keresztül történik. A Weboldalon történt rendelés során elektronikus áru (ingó) adásvételi szerződés jön létre a Vásárló és a Bona Sales Kft. között. A Weboldal használatával a Vásárló a jelen ászf rendelkezéseit tudomásul veszi, elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Weboldalon kisállat tartáshoz szükséges termékek, eledelek és felszerelések találhatóak és vásárolhatóak meg, melyet az üzemeltető Bona Sales Kft. forgalmazóként (nem gyártóként) értékesít.
A Weboldal használata, az online vásárlás során megvalósuló adatkezelésünkkel kapcsolatos tájékoztatót a vásárlók itt érhetik el: https://bonapet.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ .
- A Weboldal üzemeltetője
A Weboldal tulajdonosa és üzemeltetője a Bona Sales Kft.
Székhely: 1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.
Cégjegyzéket vezető bíróság: Fővárosi Törvényszék mint Cégbíróság
Cégjegyzék szám: 01-09-948932
Adószám: 23013041-2-43
weboldal: www.bonapet.hu
Ügyvezető: Bóna István Sándor
Webshop ügyfélszolgálat:
email: info@bonapet.hu
telefonszám: +36 70 423 3143. hétfőtől- csütörtökig: 08:00 – 16:00 óráig , pénteki napokon 08:00-14:00 óráig
Tárhelyszolgáltató adatai:
WP Simply Ltd.
Unit A30 Red Scar Industrial Estate,
Longridge Road, Ribbleton,
Preston PR2 5NA, Anglia
- Alkalmazandó jog
A jelen ászf hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Weboldalon keresztül történik. A Weboldalt üzemeltető Bona Sales Kft. Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a nyújtott szolgáltatás Magyarország területére irányul.
A szolgáltatás nyújtására, a Bona Sales Kft-re, valamint a Vásárlóra az online vásárlás során, az online áru adásvételi szerződés keretein belül a magyar jog irányadó és alkalmazandó, különös tekintettel a következő jogszabályokra:
- Elker. tv.: 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- Ptk.: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- Fgytv.: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet.
- Az ászf közlése és hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Vásárlók általi elfogadása (a regisztráció és/vagy az első online vásárlás) napján lépnek hatályba és határozatlan ideig maradnak érvényben.
A Weboldalon megtekinthető az Általános Szerződési Feltételek mindenkori hatályos és teljes szövege, továbbá a megelőző ászf-ek a szolgáltató internetcímén időrendben közlésre kerülnek. Az ászf változása esetén a szolgáltatás megrendelésekor – regisztráció időpontjában – hatályos ászf az irányadó. Az általános szerződési feltételek bármilyen változása esetén szolgáltató a változásokat és az ászf egységes szövegét is közzéteszi a honlapján, megjelölve rajta a hatálybalépés dátumát is. Változás esetén a változások a hatálybalépést követően megkötött szolgáltatási jogviszonyokra vonatkoznak, az ászf-nek visszamenőleges hatálya nincs.
- A szerződéskötéssel kapcsolatos általános információk, a Vásárlók és Termékek körének meghatározása
A Weboldalon 14. életévét betöltött magánszemély jogosult vásárolni, illetve Vásárlóként regisztrálni, ugyanígy jogosultak vásárolni és vásárlóként regisztrálni azonban a jogi személyek is, valamint a jogi személynek nem minősülő egyéb szervezetek is azzal, hogy utóbbiak esetében az üzemeltető vélelmezi, hogy fogyasztónak nem minősülnek, amely vélelmet a vásárló megdöntheti, különösen az általa rendelt termék mennyiségére, vagy egyéb jellemzőire hivatkozással. A Weboldal üzemeltetője a Weboldalon leadott rendeléseket kizárólag magyarországi címre szállítja ki.
A Weboldalon keresztül lehetőség van tehát fogyasztóként és nem fogyasztóként is vásárolni. Üzemeltető a weboldalon keresztül leadott megrendelésekkel kapcsolatban mennyiségi minimumot és maximumot nem határoz meg, tehát akár viszonteladói céllal is adható le rendelés.
A Weboldalon leadott rendelések alapján létrejött ingó adásvételi szerződés megkötése elektronikus úton történik, arra kizárólag a jelen ászf-ben meghatározott módon van lehetőség, üzemeltető telefonon, emailben vagy egyéb úton megrendelést nem fogad. Az elektronikusan leadott megrendelés útján megkötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ugyanakkor a leadott megrendeléseket fogyasztóvédelmi okokból az üzemeltető archiválja és 2 évig megőrzi azokat. A szerződés nyelve a magyar. Az üzemeltetőre a jelen ászf alapján végzett termékértékesítése kapcsán magatartási kódex nem vonatkozik, ilyennek nem vetette alá magát.
A Weboldalon a Vásárlók a következő termékeket rendelhetik meg:
- állateledel, vitamin, egyéb, kisállatok, háziállatok tartásához, gondozásához szükséges/alkalmas élelmiszeripari és vegyipari termékek,
- kisállat tartáshoz, gondozásához szükséges tartós használatú fogyasztási cikkek 10.000.- Ft egyedi érték alatt és afölött is.
- Regisztráció – felhasználói profil létrehozása és törlése
A Weboldalon keresztül történő vásárlás nem kötött regisztrációhoz, a megrendelés leadása regisztrációval és anélkül is lehetséges. Az üzemeltető a regisztráció lehetőségét a további vásárlások megkönnyítése (a regisztrált vásárlók regisztrációs adatait az újabb vásárláskor nem szükséges újra kitölteni), és a csak a regisztrált felhasználók által igénybe vehető különböző egyedi kedvezmények nyújtása céljából biztosítja.
A felhasználói profil létrehozása két módon lehetséges:
1. A Weboldalon a “Profilom” menüpont alatt található regisztrációs felület kitöltésével:
A Főoldalon található “Profilom” elnevezésű menüpontra történő kattintással indítható el a Vásárló regisztrációja. A regisztráció két lépésből áll. A “Profilom” menüpontra történő kattintást követően megjelenik egy adatlap, melyen a Vásárlónak meg kell adnia vezetéknevét, keresztnevét, email címét, és jelszavát. A regisztrációhoz a jelen ászf és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása szükséges: a Vásárló a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ászf, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja. Ezt követően egy megerősítő email kerül kiküldésre a regisztrálni kívánó Vásárló részére, melyet követően a Weboldalon megnyílik a bejelentkezés lehetősége.
2. Nem regisztrált vásárló regisztrációja a vásárlás során megadott adatokkal:
Amennyiben nem regisztrált felhasználóként vásárol, úgy a vásárlás véglegesítésekor a Pénztár oldalon a “Profil létrehozása” checkbox bepipálásával és a rendelés leadásával hozhatja létre profilját, mely során a regisztráció és a profil létrehozása a vásárlás során megadott adatokkal történik.
A rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a „Profilom” linkre kattintást követően van lehetőség a következő adataikat adatok vonatkozásában:
- E-mail cím
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Szállítási cím
- Számlázási cím
- Jelszó
A profiladatok megváltoztatása a Vásárló Kosárba helyezett, de még le nem adott megrendelésének adatait is érinti. A megrendelés folyamata során is lehetősége van a regisztrált Vásárlónak az adatok módosítására, pontosítására, azonban az ott történő módosításokat a Weboldal a további vásárlásokhoz nem tárolja! Ahhoz, hogy a Vásárló a regisztrált adatait tartósan és ne csak az adott megrendelést érintően változtassa meg, szükséges, hogy a változtatást a Profil adatok menüpontban is elvégezze és az adatokat elmentse.
A Vásárló a Regisztrációja során a “Feliratkozom a hírlevélre” jelölőnégyzet bejelölésével hozzájárulását adhatja, hogy az üzemeltető a megadott személyes adatokat az Adatvédelmi Tájékoztatóban meghatározottak szerint reklám küldése és kedvezmények nyújtása céljából kezelje. A hozzájárulás bármikor visszavonható a hírlevelek alján szereplő „LEIRATKOZOM” linkre kattintással, vagy az üzemeltető részére e-mailben (info@bonapet.hu) eljuttatott üzenet útján.
A Vásárló felhasználói profiljának törlését bármikor kérvényezheti, melynek menete a következő: a felhasználó az általa a regisztrációkor megadott e-mail fiókból küld egy „Profil megszüntetési kérelem” tárgyú e-mailt a info@bonapet.hu e-mail címre, amiben kérvényezi profiljának törlését. Ezt követően a profil és minden hozzá kapcsolódó adat törlésre kerül a rendszerből 2 munkanapon belül.
- A megrendelés menete
A Vásárló a Weboldalon kiválasztott terméket az adott terméknél megjelenő „Kosárba teszem” feliratra (Kosár ikonra) kattintva tudja a virtuális kosarába helyezni.
Az üzemeltető gondos eljárása esetén is előfordulhat, hogy egy-egy termék ára a Weboldalon hibásan kerül feltüntetésre. Ha a Vásárló a hasonló termékek szokásos ára alapján alappal feltételezheti, hogy a feltüntetett vételár hibás, kérjük, hogy a terméket ne helyezze a Kosárba, hanem haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, hogy a helyes vételárról meggyőződhessen. A nyilvánvalóan hibás vételáron leadott megrendelést az üzemeltető nem köteles teljesíteni.
Miután a kiválasztott terméket a Vásárló a Kosárba helyezi, erről egyidejűleg egy információs ablak jelenik meg, benne tájékoztató szöveggel, arról, hogy a kiválasztott termék a kosárba került.
A vásárlás során Kosárba helyezett termékeket a Weboldal jobb felső sarkában található “Kosár megtekintése” ikonra kattintva lehet megtekinteni. A Kosárban feltüntetésre kerül a kosárba helyezett termék megnevezése, mennyisége és bruttó ára is. Amennyiben több termék kerül Kosárba helyezésre, minden, a Kosárban lévő termékről megjelennek ezek az információk. A Kosárban a Vásárló módosíthatja a kiválasztott termékek mennyiségét, törölheti a Kosárban lévő termékeket, vagy folytathatja a Webáruházban elérhető termékek böngészését és további termékek Kosárba helyezését a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva.
Amennyiben a Vásárló a vásárlást befejezte, a kiválasztott és Kosárba helyezett termékek megrendelését a Kosár felületéről tudja indítani a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva.
A “Tovább a pénztárhoz” gombra kattintást követően megjelenő “Pénztár” oldalon lehetséges a megrendelni kívánt termékek ellenőrzése, és a számlázási és szállítási adatok megadása/pontosítása:
Ha a Vásárló regisztráció nélkül kívánja megrendelését leadni, a megfelelő mezők kitöltésével meg kell adnia számlázási és szállítási adatait (név, szállítási és számlázási cím, telefonszám és e-mail cím, céges vásárlás esetén adószám).
Regisztrált vásárlók esetén a szállítási és számlázási adatokat a Weboldal a regisztráció során megadott adatokkal automatikusan kitölti, melynek ellenőrzési és az esetleges hibák kijavítása a Vásárló kötelessége és felelőssége. Amennyiben regisztrált vásárló esetén a regisztráció során megadott cím (ami a számlán számlázási címként jelenik majd meg) nem egyezik meg a szállítási címmel, úgy lehetőség van eltérő szállítási cím megadására a „Szállítás másik címre?” kérdés melletti jelölőnégyzetre történő kattintással. Amennyiben a regisztrált Vásárló az automatikusan megjelenő adatokat pontosítani kívánja, úgy ezen a felületen arra is lehetőség adódik. Az automatikusan megjelenő személyes adatok az „Adatok pontosítása” gombra kattintva szerkeszthetővé válnak, így a Vásárló könnyen, a rendelési folyamatot nem megszakítva tudja adatait javítani.
A Pénztár oldalon a Vásárló egy szabadszavas szövegdobozban egyéb megjegyzést fűzhet a megrendeléséhez a megrendelt termékekkel, vagy a szállítással kapcsolatban.
A számlázási és szállítási adatok megadása után, szintén a Pénztár oldalon a Vásárló kiválaszthatja az általa preferált fizetési módot. A választható fizetési módokkal kapcsolatos részletes tájékoztatást a jelen ászf tartalmazza.
A fizetési mód kiválasztását követően a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva továbbíthatja rendelését az üzemeltető felé.
Adatbeviteli hibák javítása: a “Megrendelés elküldése” gombra kattintást megelőzően a Vásárló a “Pénztár” oldalon a megadott adatokat az adott mezőre visszakattintva szabadon módosíthatja, javíthatja. Kérjük Vásárlóinkat, hogy a “Megrendelés elküldése” gombra kattintás előtt mindenképp győződjenek meg a megadott adatok helyességéről.
A megrendelés leadását követően a Vásárló által megadott adatok kivételes esetben, legfeljebb a megrendelésnek az üzemeltető általi teljesítését megelőzően módosíthatók az ügyfélszolgálat elérhetőségein keresztül. A Vásárló elfogadja és tudomásul veszi, hogy az olyan teljesítési késedelemért, teljesítés során felmerülő hibáért, amely a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra, email fogadására nem alkalmas email elérhetőség megadására vezethető vissza, felelősség nem terheli az üzemeltetőt.
- Az ingó adásvételi szerződés létrejötte, ajánlati kötöttség
A Vásárló a Megrendelés elküldése gomb megnyomásával a jelen ászf rendelkezéseit magára nézve elfogadja és kötelező ajánlatot tesz a megrendelt termék(ek) megvásárlására (ajánlati kötöttség), azaz ebben a pillanatban a Vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik.
A véglegesített megrendelés leadását követően az üzemeltető késedelem nélkül, de legfeljebb 24 órán belül email útján igazolja vissza a megrendelést. A Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető, ha a megrendelés visszaigazolása a megrendelés leadását követő 24 órán belül nem érkezik meg. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt termékek felsorolását és azok bruttó árát, a Vásárló számlázási és szállítási adatait, a megrendelt termékeket kiszállító közreműködő vállalkozás adatait és a kiszállítás várható idejét, továbbá egy, a megrendelés leadásakor hatályos ászf-re mutató linket, melyet a Vásárló pdf formátumban letölthet és elmenthet a saját eszközére.
A megrendelésnek az üzemeltető általi, fentiekben részletezett visszaigazolásával a Felek között létrejön a szerződés. A szerződés elektronikus úton, távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján, távollévők között kötött szerződésnek minősül. A jelen ászf a szerződés elválaszthatatlan részét képezi. A jelen ászf által nem szabályozott kérdésekben a Ptk., illetve az Elkertv. szabályai az irányadóak. Amennyiben a Vásárló a vonatkozó hatályos törvényi szabályozás értelmében fogyasztónak minősül (jelenleg hatályos meghatározás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy), úgy a szerződésre a jelen ászf által nem szabályozott kérdésekben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet megfelelő rendelkezései is alkalmazandók.
A megrendelés visszaigazolását követően az üzemeltető kiszállítást végző partnere egy külön e-mailben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelése kiszállításának további részleteivel kapcsolatban.
Ha az üzemeltető legnagyobb gondossága ellenére a visszaigazolt megrendelésben szereplő egy vagy több termék szállítása nem lehetséges, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.
- Fizetési feltételek
A megrendelést a Webshopon utánvétes fizetés útján vagy online bankkártyás fizetési lehetőség igénybevétele által lehet kiegyenlíteni.
ONLINE Bankkártyás fizetés: Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A megrendelt termék(ek) ellenértéke a megrendelés során azonnal, bankkártyával kiegyenlíthető. A biztonságos bankártyás fizetést a Barion szavatolja. Elfogadott bankkártyák: MasterCard, VISA, VISA Electron, internetes használatra alkalmas webkártya. A kártya adatokat kizárólag a Barion kezeli az SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon, webshopunk kizárólag a tranzakció eredményéről kap tájékoztatást. A vásárlás végeztével e-mailben visszaigazolást küldünk a fizetés eredményésről, sikerességéről.
A sikeres tranzakciót követően a Barion elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru ellenértékével. A tranzakció sikertelennek minősül, amennyiben nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webshop oldalára, esetleg a böngésző ablak bezárásra kerül, mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba. Ha a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Fizetés az áru átvételekor (utánvét):
Utánvételi fizetés esetén házhozszállítás választása mellett a Vásárló a termék vételárát a szállítási díjjal együtt a termék átvételekor a futárnak elsősorban készpénzben, illetve amennyiben ennek lehetőségét a futár a technikai felszereltségének függvényében jelzi, választása szerint bankkártyával köteles megfizetni.
Csomagpontra való kiszállítás esetén az utánvét összegét az adott csomagponton készpénzben, illetve amennyiben ennek lehetősége a csomagpont technikai felszereltségének függvényében adott, a Vásárló választása szerint bankkártyával kell megfizetni.
Csomagterminálba való kiszállítás esetén az utánvét összegét az adott terminálon, kizárólag bankkártyával lehet kifizetni.
Utánvétes fizetési mód választása esetén webáruházunk bruttó 500 ,- huf Ft-os extra kezelési költséget számít fel, amelyről a megrendelés leadása során a weboldalon tájékoztatja a vásárlót.
- A termék szállítása, átvétele, számlázás
A megrendelés átvétele – a Vásárló választása szerint – házhozszállítással történik.
Házhozszállítás:
Az üzemeltető csak Magyarország területén belüli címre vállal házhozszállítást. A házhozszállítást a GLS csomagszállító végzik.
A házhozszállítás díja változó, a webshop automatikusan kiszámolja az adott szállítási díjat a Kosárban elhelyezett termékek alapján. A bruttó megrendelési érték a Kosárba helyezett és a Vásárló által megrendelt termékek bruttó vételárának összege.
A Vásárló a termék(ek) átvételét megelőzően köteles a kiszállított termék(ek)et tételesen megvizsgálni, beleértve azok mennyiségét és külső sértetlenségét.
Amennyiben a termékek megfelelnek a megrendelésben foglaltaknak, a termékek átvételét a Vásárló egy erre szolgáló nyilatkozat aláírásával igazolja, amely tanúsítja, hogy a megrendelt termékeket a Vásárló a megrendelésnek megfelelő mennyiségben, sértetlenül átvette.
Amennyiben a Vásárló az átvétel során azt észleli, hogy a megrendelt termék(ek) nem a megrendelt mennyiségben kerültek kiszállításra, vagy sérülést észlel a terméken vagy a csomagoláson, abban az esetben a kiszállítást végző szolgáltatótól jegyzőkönyv felvételét kell kérnie. Ha a termék az átvétele során láthatóan sérült, a termék visszavételét és a megfelelő csereterméket természetesen minél hamarabb díjmentesen biztosítjuk. A csomag átvételét követően észlelt külső sérüléssel vagy az átvételt követő mennyiségi kifogással kapcsolatos reklamációt a kiszállításkor felvett jegyzőkönyv hiányában azonban az üzemeltető nem tud elfogadni.
Minden szállítási módra érvényes közös rendelkezések
A megrendelt termékek vételáráról (és amennyiben felszámításra kerül, a szállítási költségről) az üzemeltető a Vásárló részére elektronikus számlát állít ki, melyet a megrendelt termékekhez mellékelten a kiszállítás során juttat el a Vásárló részére.
Az adott megrendelés kiszállítását végző partner szolgáltató nevéről és elérhetőségéről a Vásárló a megrendelés visszaigazolása e-mailben kap tájékoztatást. A megrendelés visszaigazolását követően az üzemeltető kiszállítást végző partnere egy külön e-mailben tájékoztatja a Vásárlót a megrendelése kiszállításának további részleteivel kapcsolatban.
A megrendelésnek az üzemeltető által történő kézhezvételt követő lehető legrövidebb időn belül kerül kiszállításra. Üzemeltető törekszik arra, hogy a kiszállításra maximum 10 munkanapon belül sor kerüljön. Az aktuálisan rendelkezésre álló raktárkészlettől függően az egyes termékek várható szállítási idejéről az adott termék adatlapján tájékoztatjuk Vásárlóinkat. Abban az esetben, ha a Vásárló több terméket rendel meg, a szállítási idő a leghosszabb szállítási idejű termékhez igazodik, tekintettel arra, hogy az egy rendelés során leadott termékek egyszerre kerülnek kiszállításra a Vásárló részére.
A kiszállítás várható ideje az üzemeltető által a megrendelési folyamat során adott eltérő tájékoztatás hiányában jellemzően a megrendelés leadását követő 1-3 munkanap. Akciós időszakokban a megnövekedett rendelés szám miatt a kiszállítási idő megnövekedhet.
A kiszállítás pontos napjáról (és házhozszállítás esetén annak időintervallumáról) a kiszállítást végző szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót.
A megrendelt áru átvétele a Vásárló által megadott szállítási címen, illetve a csomagpontokon vagy a csomagterminálból a Vásárló kötelessége és felelőssége. Amennyiben a Vásárló nem tudja személyesen átvenni a megrendelt árut, köteles gondoskodni róla, hogy más, megfelelően feljogosított személy az árut átvegye. Amennyiben a kiszállítás a Vásárlónak felróható okból kétszer sikertelen, üzemeltető választása szerint jogosult a kézbesítés újbóli megkísérlése mellett a sikertelen kiszállítások díját a Vásárlónak felszámítani, vagy a szerződéstől elállni, és a sikertelen kézbesítések díját a visszatérítendő vételárból levonni.
A megrendelt termékek vételáráról (és amennyiben felszámításra kerül, a szállítási költségről) az üzemeltető a Vásárló részére elektronikus számlát állít ki, melyet elektronikus úton, a Vásárló által megadott e-mail címre megküldve juttat el a Vásárló részére.
- Árak, akciók, kedvezmények
A termékek ára és a feltüntetett kedvezmények a Weboldalon kerülnek meghatározásra, és visszavonásig érvényesek. A Weboldalon megjelenő árakat és kedvezményeket csak a Weboldalon leadott rendelések esetén biztosítjuk. A Weboldalon elérhető akciós termékek esetében az egyedi akciós ár a készlet erejéig tart. Kedvezmények (egyedi/törzs) összevonására, halmozására nincs lehetőség.
Az üzemeltető azon Vásárlók részére, akik a Weboldalon profilt létrehoztak és a hírlevélre is feliratkoztak, üdvözlőajánlatot, illetve egyéb kedvezményeket (például szállítási díjkedvezmény, visszatérő vásárló kedvezmény, stb.) biztosíthat online kupon formájában a Weboldalon megjelenő felugró ablakokon keresztül vagy e-mailben. A kedvezmény jellegét és felhasználásának feltételeit az adott online kupon tartalmazza.
Vásárló a megrendeléssel a jelen ászf feltételeit, illetve a termékek árait is elfogadja, így ezzel kifejezetten lemond azon igényéről, hogy később az ingó adásvételi szerződést az árra hivatkozással (feltűnő értékaránytalanság) megtámadja, vagy erre hivatkozással attól elálljon.
- Közreműködők, alvállalkozók
Az üzemeltető által közreműködőként és adatfeldolgozóként igénybevett szolgáltatók a jelen ászf tárgyát képező szolgáltatásokhoz kapcsolódóan:
- Számlázás és logisztika: AXEL PRO Számlázó program
- Szállítás: GLS Futárszolgálat
- Jogi rendelkezések
- Kellékszavatossági jogok
Kellékszavatosság fogalma: a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. (Ptk. 6:157. § (1) bek.)
Kellékszavatossági jogok:
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, – a lenti kivétellel – a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Határidők, elévülés
A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
- Termékszavatossági jogok
Termékszavatosság fogalma: vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. (Ptk. 6:168. § (1) bek.) Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
Termékszavatossági jogok:
- Kijavítás
- Kicserélés.
Határidő, egyéb:
A hibát a fogyasztónak kell bizonyítania. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
- Jótállás
Az üzemeltetőt hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. mellékletében felsorolt új, 10.000,- Ft eladási ár feletti tartós fogyasztási cikkek tekintetében jótállási kötelezettség terheli, amennyiben a Vásárló a Ptk. szerinti fogyasztónak minősül. A Ptk. szerint fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
A fentiek alapján a kötelező jótállás körébe esnek például a 10.000,- Ft-nál drágább kisállatbútorok, fekhelyek, pórázok, stb.
A Vásárló a jótállási igényét a termék értékétől függő hosszúságú jogvesztő határidőn belül érvényesítheti, mely határidő a termék átadásától, vagy ha az üzembe helyezést az üzemeltető vagy megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
Kijavítás esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Jótállás esetén a Vásárló, jótállási jegyével – elsősorban, választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az üzemeltetőnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
Ha az üzemeltető a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, illetve ha a Vásárlónak a kijavításhoz /kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az üzemeltető költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a Szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A jótállási igény érvényesítésével kapcsolatos további részletszabályokat a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmazza.
- Elállás
Amennyiben Ön fogyasztónak minősülő Vásárló, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) értelmében Ön jogosult a szerződéstől 14 napon belül indoklás nélkül elállni. A Korm. rendelet értelmében fogyasztó az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Ön indokolás nélküli elállási jogát a termék kézhezvételétől (több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék kézhezvételétől) számított 14 napon belül gyakorolhatja. Kézhezvétel napjának az a nap minősül, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ön a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az üzemeltető részére postán ajánlott küldeményként, vagy a info@bonapet.hu e-mail címre elektronikus levél formájában a fenti határidőn belül. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt postára adja vagy e-mailben elküldi nyilatkozatát.
Az elektronikus úton megküldött elállást az üzemeltető a megküldést követően haladéktalanul visszaigazolja.
Elállás esetén az üzemeltető gondoskodik a megvásárolt termék(ek) haladéktalan, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belüli, futárral történő elszállításáról.
Elállás esetén Önt kizárólag az üzemeltető által megszervezett visszaszállítás közvetlen költsége terheli amely csomagonként 3 000 ,- huf Ft. Hibás teljesítés (minőségi hibás, sérült termék szállítása) esetén az üzemeltető átvállalja a termék visszaküldésével járó szállítási költséget.
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül az üzemeltető visszatéríti az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az üzemeltető által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítést az üzemeltető kizárólag banki átutalási formában teljesíti, ezért a Vásárló az elállási nyilatkozatán köteles megjelölni azt a bankszámlaszámot, amelyre az átutalást az üzemeltető teljesítheti.
A visszatérítést az üzemeltető mindaddig jogosult visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Kivételek az elállási jog alól
Önt nem illeti meg az elállási jog többek között
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Ön utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen az Ön személyére szabtak,
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza,
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, és
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Az Önt megillető elállási jog alóli további kivételeket teljeskörűen a Korm. rendelet 29. §-a tartalmazza.
Fentiek alapján, állategészségvédelmi és higiéniai okokból Ön az állati felhasználásra szánt, zárt csomagolású termékek (például állateledel, kutyapelenka, rágókák, vitaminok, stb.) esetében kizárólag bontatlan csomagolású, még használatba nem vett termékkel kapcsolatban gyakorolhatja elállási jogát.
Figyelem! Fogyasztónak nem minősülő Vásárlókra az itt foglalt jótállási, termékszavatossági és elállási szabályok nem vonatkoznak, az ilyen Vásárlók a kellékszavatosság szabályai alapján terjeszthetnek elő igényt az üzemeltető esetleges hibás teljesítésével kapcsolatban.
A jelen ászf szempontjából fogyasztónak nem minősülő Vásárló az, aki nem magánszemélyként vásárol, avagy az általa vásárolt termék mennyiségi, vagy minőségi jellemzői alapján feltételezhető, hogy a vásárlás nem magáncélú használatra történt.
- Panasz, vitarendezés
A Vásárlók a termékekkel, vagy a Weboldal működésével kapcsolatos esetleges panaszaikat jogosultak közvetlenül az üzemeltető felé megtenni, az alábbi email címre:
info@bonapet.hu
Üzemeltető a panaszt a beérkezését követően legkésőbb 8 napon belül kivizsgálja és ennek eredményéről a Vásárlót tájékoztatja.
Amennyiben a Vásárló az üzemeltető panasz kezelésével nem ért egyet, úgy az alábbi szervekhez is fordulhat:
Fogyasztói panasszal a Weboldal szolgáltatását érintő kérdésekben a Vásárló a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezéseinek megfelelően lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testület (https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek) vagy ennek hiányában a Budapesti Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti.
Amennyiben a Vásárló a fogyasztói jogvitát online szeretné lefolytatni és rendezni, azt megteheti a https://ec.europa.eu/odr alatt található online vitarendezési platformon keresztül, ahol a kereskedő e-mailcímeként a info@bonapet.hu címet kérjük feltüntetni.
A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei: http://bekeltet.hu/; 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.; e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, Fax: 06 (1) 488 21 86, Telefon: 06 (1) 488 21 31.
A Vásárló a Weboldal szolgáltatásait érintő fogyasztói panasszal a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását is (erről bővebb információ az alábbi linkeken érhető el: https://www.nfh.hu/node/4535), elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan pedig a hírközlési hatóság eljárását kezdeményezheti.
A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hivatalának elérhetőségei: levélcím, 1525 Budapest, Pf., 75; info@nmhh.hu.
- Egyebek
Üzemeltető kijelenti és a Weboldal minden Vásárlója és látogatója tudomásul veszi, hogy a Weboldal egésze, és annak egyes elemei is szerzői jogvédelem alatt állnak, az üzemeltető a szerzői jogok teljességét fenntartja magának. Üzemeltető kifejezett írásbeli engedélye nélkül senki nem jogosult a Weboldalt, vagy annak egyes tartalmi elemeit a szerzői jogi törvényben meghatározottak szerint felhasználni (pl. másolni, átdolgozni, stb.).
Az itt meghatározott szerzői- és védjegy jogok megsértéséért az üzemeltető a polgári jogi és büntetőjogi következményeken túl kötbért számít fel a jogsértő felé, mely a jogsértés időpontjában azonnal esedékes. A kötbér összege:
- képes szerzői jogi tartalom esetén képenként és felhasználásonként br. 50.000.- Ft,
- szöveges szerzői jogi tartalom esetén szavanként és felhasználásonként br. 500.- Ft,
A Felek kijelentik és a Vásárló tudomásul veszi továbbá, hogy a Weboldalon történő regisztrációjával a Felek között Szolgáltatásra irányuló szerződés jön létre, amelyet a Felek írásbeli szerződésnek minősítenek, ilyennek ismerik el továbbá az email kommunikációt is a Felek között, amennyiben az a jelen általános szerződési feltételekben, illetve a Vásárló által a regisztráció, vagy vásárlás során megadott email címmel történik.